تبلیغات
" Motor-One " - گزارش تصویری از نمایشگاه مرکزی کویر موتور
" Motor-One "
قیمت و مشخصات انواع موتورسیکلت
►●◄ درود بر شمـا بازدید کننده گرامـی ●●● به مـوتـور - وان خـوش آمدید ►●◄

☠ هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر نام و ادرس وبلاگ مجاز میباشد ☠

مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 18 تیر 1393
بنر تبلیغی نمایشگاه کویر موتور

●- برای دیدن  گزارش به " ادامه مطلب " مراجعه کنید -●

بهترین های دنیا زیر یک سقف
؛ شاید همین جمله کویر موتور که در بنرهای تبلیغی اش استفاده شده تعریفی مختصر اما مفید برای توصیف نمایشگاه مرکزی این کمپانی در تهران باشد؛ گلچینی از بهترین سیکلت های دنیا در کلاس های مختلف برای اولین بار توسط یک واردکننده بصورت رسمی به ایران آمده اند . . .

خرید و فروش موتورهای بالای 250 سی سی (یا به قول خودمان موتور سنگین) کار تازه ای نیست. مدت زمان زیادی است که در سراسر کشورمان (علی الخصوص در شهرهای جنوبی) معامله اینگونه موتورها رواج دارد. پس چرا کویر دست به چنین کاری زده است؟ 

جواب این سوال را می توان در وضعیت تاسف بار واردات موتور سنگین ها پیدا کرد. همانطور که می دانیم واردات و همچنین خرید و فروش موتور سنگین ها هیچ منع قانونی در کشور نداشته اما سوار شدن بر آنها هزار و یک شرط دارد و همه مشکلات مالکان نیز از همین جا آغاز میشود. موتور سنگین های موجود در کشور را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • دسته اول، موتورهای قاچاقی هستند. خیالتان راحت که با مبلغی کمتر از 30 میلون تومان میتوان موتورهایی با حجم 1300 سی سی (و حتی بیشتر) هم پیدا کرد! اما فراموش نکنید که اگر به دست مامورین نظامی یا انتظامی بیفتید، موتورتان مصادره یا معدوم شده و خودتان هم دادگاهی می شوید. موتورهای قاچاقی حتی اگر در پارکینگ منزلتان هم پارک باشد، توقیف می شوند.
  • دسته دوم، موتورسنگین هایی هستند که فقط برگ سبز دارند؛ یعنی موتور از طریق قانونی و از راه گمرک وارد کشور شده. این موتورها در صورت توقیف، مالک دادگاهی نشده و (معمولا) به پرداخت جریمه نقدی محکوم و تعهد کتبی می دهد.
  • دسته سوم، موتورهای سند دار  هستند. فقط به سه روش برای یک موتور سنگین می توان سند گرفت که عبارتند از:
  1. سند کمرگی؛ این نوع سند فقط برای موتورهایی است که با پرداخت تعرفه به کشور وارد شده اند.
  2. سند (برگه) تملیکی؛ این نوع سند فقط برای فروش موتورهای مصادره ای است که بصورت قاچاقی وارد شده اند. برای گرفتن برگ سبز برای این موتورها نیازی به پرداخت جریمه نقدی (برای نگهداری کالای قاچاق) نیست.
  3. سند ستاد اجرایی فرمان امام یا سندهای مزایده ای؛ این نوع سند فقط برای فروش آندسته از موتورهای مصادره ای است که برای تعیین تکلیف به ستاد اجرایی واگذار شده اند و یا از طریق ارگان های دولتی بصورت مزایده ای به فروش می رسند. موتورهایی که این نوع خاص از سندها را دارند، تعدادشان محدود بوده و غالبا هم در شرایط و وضعیت مناسبی نیستند.

HONDA CBR 1000RR


احتمالا تا به اینجای کار جواب سوالمان مشخص شده؛ کویر موتور اولین واردکننده ای است که رسما به بازار موتورسنگین ها آمده؛ همه محصولات وارداتی کویر مستقیما از مبدا و بدون واسطه وارد کشور شده و دارای برگ سبز و سند بنام مشتری هستند.

اما بزرگترین مزیت موتورسنگین های کویر احتمالا باید تامین قطعات اورجینال، گارانتی محصولات و همچنین امکان تعمیر تخصصی موتورها باشد. موتورسنگین های کویر با اینکه قیمت نجومی دارند اما بازهم رفت و آمد آنها در خیابان های شهر (بجز در موراد خاص) مجاز نیست! پس با این اوصاف فقط میلیونرهای ایرانی مشتریان جدید کویر موتور خواهند بود. همراه ما باشید تا با هم سری به نمایشگاه مرکزی کویر موتور که به تازگی در تهران افتتاح شده، داشته باشیم.



نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده.  درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.

نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده. درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.

MV Agusta Brutale

MV Agusta Brutale 800


خانواده بروتال از سال 2006 وارد خط تولید آگوستا شدند. بروتال وارداتی که در سمت چپ تصویرش را می بینید، قرارست در سه مدل 800 و 1090 و 1090R توسط کویر فروخته شود. قیمت این سه مدل از حدود 12000 دلار شروع و تا 14000 دلار افزایش پیدا می کند. بنابراین قیمت پایه ای فروش آن احتمالا باید از 100 میلیون تومان باشد.

MV Agusta Rivale

MV Agusta Rivale 800

با دقت به اگزوزهای سه تایی که بدلیل انجین 3 سیلندر خطی آنست می توان رایول را از سایر سوپرموتوهای جهان متمایز کرد. این ایتالیایی 178 کیلوگرمی که با انجین 125 اسبی آن می توان تا مرز 225 کیلومتر برساعت سرعت گرفت، تنها در سه رنگ نقره ای، مشکی و خاکستری فروخته می شود. فروش رایول هنوز قطعی نشده اما از آنجایی که بیش از 16000 دلار قیمت دارد پس احتمالا قیمت پایه ای آن بیش از 120 میلیون تومان است.

MV AGUSTA Brutale 1090 R

MV AGUSTA Brutale 1090 R


با یک انجین چهار سیلندر خطی موافقید؟ بفرمایید! این هم یک نیکد 145 اسبی که سیستم کنترل کشش آن در 8 حالت مختلف قابل تنظیم است. این موتور که در سه رنگ قرمز، مشکی و سفید تحویل مشتریان می شود، در بازارهای جهانی حدود 16000 دلار قیمت دارد که یعنی حدود 120 میلیون تومان در ایران.

MV Agusta F3

MV Agusta F3


بر روی مدل های F3 دو انجین مختلف نصب می شود؛ یکی 675 سی سی 110 اسبی و دیگری 800 سی سی 125 اسبی. از آنجایی که قیمت پایه ای F3 حدود 14000 دلارست پس احتمالا باید بیش از 100 میلیون تومان قیمت داشته باشد. سمت راست این موتور سفید رنگ، آپریلیا RSV4 R با رنگ مشکی مات خودنمایی می کند.

MV AGUSTA F4

MV AGUSTA F4


کویر قرارست علاوه بر مدلهای استاندارد F4 ، نسخه های F4R و همچنین F4RR آنرا هم وارد بازار کند. مدلی که در اینجا می بینیم نسخه استاندارد F4 است چون در غیر اینصورت حروف R یا RR روی بدنه آن حک می شد. F4 انجین یک لیتری 4 سیلندری به قدرت 195 اسب قدرت دارد و حداکثر سرعتش از مرز 290 کیلومتر برساعت می گذرد. F4 که در ارزان ترین مدلش حدود 18000 دلار و در گران ترین مدلش (F4RR) بیش از 25000 دلار قیمت دارد، در بازارهای جهانی یکی از گران ترین سوپراسپرت های یک لیتری است. حالا تصور کنید که به ایران آمده و قیمت 180 میلیونی دارد؛ که یعنی گران ترین سیکلت وارداتی کویر. البته فعلا !

Ducati Monster

Ducati Monster


سوپرایز نمایشگاه کویر همین دوکاتی مانستر است که در لیست محصولات سال 93 کویر هیچ خبری از آن نبود اما با عین حال در نمایشگاه حاضر شده. این مانستر اگزوزهای تکی در طرفین دارد پس یعنی از خانواده مانستر 1200 نیست. بنابراین یا باید مانستر 696 باشد که 9300 دلار قیمت دارد یا باید مانستر 796 باشد که 10500 دلار قیمت دارد که در اینجا گزینه دوم درست است! قیمت فروش این نیکد 2 سیلندر حدود 90 میلیون تومان است.

VESPA LX 150i

VESPA LX 150i


به ظاهر کوچکش دقت نکنید چون حدود 23 میلیون تومان قیمت دارد! در بازارهای جهانی، وسپا مدلهای LX را با دو انجین 50 و 150 سی سی میفروشد که خوشبختانه نمونه وارداتی از مدل 150 است که می توان تا حداکثر سرعت 110 کیلومتر برساعت با آن رفت. این اسکوتر، گیربکس CVT را بصورت استاندارد دارد.

KTM 1190 RC8 R

KTM 1190 RC8 R

یکی از قوی ترین انجین های V2 جهان بر روی همین اتریشی نصب شده. RC8 با انجین 1.2 لیتری 173 اسبی اش قدرمندترین سوپراسپرت کی تی ام است. این موتور 184 کیلوگرمی که حدود 16000 دلار قیمت دارد، در ایران با پرداخت هزینه 125 میلیون تومانی تحویل مشتریان می شود.

KTM SX-F 450 2013

KTM SX-F 450

 
این کراس همان موتوری است که سال 2012 آقای Ryan Dungey را در کلاس AMA MX1 به قهرمانی رساند. کویر می خواهد خانواده SX-F را با سه انجین 250 و 350 و 450 وارد بازار کند که در اینصورت احتمالا مدل 250 آن کمتر از 30 میلیون، مدل 350 آن حدود 40 میلیون و نهایتا مدل 450 آن هم کمتر از 80 میلیون تومان قیمت دارد.

KTM Duke 200

KTM 200 Duke


دوک 200 مجهز به انجین تک سیلندر مایع/خنک 25 اسبی با گیربکس 6 سرعته است. این نیکد اتریشی حدود 130 کیلوگرم وزن داشته و بعد از دوک 125، دومین عضو ارزان قیمت خانواده دوک است که البته در ایران با حدود 22 میلیون تومان به فروش می رسد.

KTM 390 Duke

KTM 390 Duke


دوک 390 برخلاف اسمش مجهز به انجینی با حجمی کمتر از 375 سی سی است. ویژگی جالب دیگر انجین این موتور، تک سیلندر بودن آنست! 390 در بازارهای اروپایی حدود 6500 دلار قیمت دارد؛ یعنی در ایران باید کمتر از 50 میلیون تومان به فروش برسد.

APRILIA RSV4 R

APRILIA RSV4 R


باحدود 15000 دلار قیمت، RSV4 یکی از ارزان ترین سوپراسپرت های یک لیتری در بازارهای جهانی است اما وقتی به ایران آمد برچسب قیمتی اش عدد 100 میلیون تومان را نشان داد! انجین V4 این ایتالیایی حدود 184 اسب قدرت به همراه 117 نیوتن متر گشتاور دارد؛ پس بهترست با آن شوخی نکنیم!




طبقه بندی: خبر و گزارش ( موتور )، 
برچسب ها: گزارش تصویری از نمایشگاه مرکزی کویر موتور، نمایشگاه موتور، نمایشگاه موتور سنگین تهران، نمایشگاه موتورسیکلت سنگین در تهران، فروش موتور سنگین در تهران، ادرس نمایشگاه مرکزی کویر موتور، موتور سیکلت کویر،
نویسنده شاهین
آرشیو مطالب
نظر سنجی
بهترین موتورسیکلت موجود در ایران با توجه به کیفیت و قیمت کدام است؟











نظر سنجی ۲
صفحات جانبی
جستجوگر



در این وبلاگ
در كل اینترنت
پشتیبانی آنلاین
آمار بازدید
دیکشنری آنلاین

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ